Jom Hebat Selatan

Written By Unknown on Sunday 22 June 2014 | 6/22/2014 09:28:00 am

Hidup adalah pilihan. Pilihan anda menentukan masa depan anda. Nak jadi orang lemah, biasa-biasa atau luar biasa? Semua terletak atas pilihan anda. Tiada orang boleh paksa. Faktor kejayaan seseorang atas usaha yang dia lakukan.

Hari minggu anda, anda pilih untuk bersantai, berehat sepenuhnya atau korban masa menimba ilmu? Itu juga pilihan.

Kalau tanya saya ingin jadi orang luar biasa dan saya sanggup korban masa bersantai dan rehat saya untuk menimba ilmu. 

21.06.2014 telah berlangsungnya Jom Hebat Selatan. Banyak kisah kejayaan dari mereka yang sudah berjaya. Dari sini banyak yang saya perlu perbaiki. The more you give the more you get. 


Jiwa kena kental untuk berjaya. Jangan jemu untuk share kebaikan product Shaklee. Jangan takut untuk gagal dan jangan takut di tolak. Jika ada penolakkan kita kaji balik di mana silap kita.

Hidup kita adalah pilihan kita. Nak berjaya atau memandang kejayaan orang, itu juga pilihan kita. Product Shaklee tak perlu di ragui sebab ada sijil halal. Product terbaik dan tiada siapa pun dapat Pertikaikan. Kerana Shaklee sentiasa berkesan, sentiasa Selamat dan semulajadi. Product dah baik usaha kita perlu terbaik.


Sesi sharing dari Pn Zaleha Abdul Salam. Kita kena rajin rujuk file yang ada dalam FB Group. Semua info sudah di sediakan. Dengan Shaklee dapat membantu orang lain menyelesaikan masalah. Cara sharing kita melalui FB, instagram dan Blog. Kita share kebaikan product Shaklee. Bila tengok kejayaan orang lain mesti ada perasaan irihati untuk berjaya sebagaimana orang lain berjaya.

Sesi sharing dari Atuk Zainul pula dengan Shaklee dia bebas masa dan ada kewangan yang kukuh. Jangan mudah putus asa. Malah beliau keliling dunia dengan Shaklee. Seronokkan.... boleh bawa keluarga bercuti tapi fikir cuti tidak di luluskan dan tak perlu nak fikir nak berkira jika mahu bawa family pergi bercuti.



Atuk Zainul pun menekankan pasal sharing di Blog, FB. Dan SID perlu tahu pasal product. Jadi bila customer tanya kita boleh jawab dengan yakin. Atuk Zainul juga menekankan gunakan Group semaksima mungkin.

Semua cabaran kita boleh atasi jika mempunyai kekuatan mental.

Sharing dari Nanny pula menekankan kekuatan mental bagaimana menerima kegagalan, penolakan. Jangan suka bertangguh dan jangan berlenggah sebab masa amat berharga. Masa yang berlalu tak akan kembali. Nanny mengingatkan kita buat sebaik mungkin, cuba untuk membahagiakan ibu bapa kita selagi mereka bernyawa. Jika kita belum berjaya minta lah restu ibu bapa. Minta mereka mendoakan kejayaan kita  di dunia dan akhirat.


Dan saya boleh tersenyum gembira kerana berjaya mengambil gambar dengan salah sorang yang saya admire Master Lyna Noh. Harap lepas ini dapat bergambar dengan yang lain pula.

Akhir kata dengan Shalkee dengan meraparkan silaturrahim dan mengajar kita erti kesabaran.


0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.