Punca Sakit Lutut

Written By Unknown on Sunday 23 November 2014 | 11/23/2014 10:34:00 pm

Penyakit sekarang tak kira umur. Kalau dulu orang yang berusia saja yang kita lihat sakit lutut. Sekarang yang muda belia pun dah mengalaminya. Jom kita selidik kenapa dan bagaimana sakit sendi lutut ini terjadi. 

Antara faktor-faktor yang menyebab seseorang itu sakit lutut:-

  • Faktor usia - masalah kecederaan kepada urat, ligamen, otot, tendon selalu di alami oleh orang muda yang aktif bersukan. Bagi yang berumur masalah artritis, gout
  • berat badan yang berlebihan akan menyebabkan lebuh bebanan yang perlu di tampung oleh sendi lutut. Kehausan tulang rawan terutama semasa berdiri, mencangkung atau bergerak
  • masalah kecacatan kaki
  • sukan seperti bola sepak, bola keranjang, badminton boleh menyebabkan terdedah kepada kecederaan lutut sebab memerlukan pergerakkan sendi lutut.

Oleh itu kita perlu menjaga kesihatan sendi kita dari awal jangan tunggu dah sakit baru nak ambil suplemen. Masa dah sakit ni mungkin mengambil suplemen  boleh membantu tapi kalau keadaan dah teruk mungkin anda perlu bergantung dengan ubat tahan sakit atau keadaan lagi teruk anda perlu melakukan operation. Tapi semua sedia maklumkan pengambilan ubat tahan sakit dalam tempoh jangka masa yang lama boleh memudaratkan kita.

Mencegah lebih baik dari merawat.

Memerlukan konsultasi?
Hubungi SID Royanty Baruddin
ID 1082999
013413974

atau lebih senang anda boleh klik link di bawah
Jom Order Set Sendi Sihat



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.