Petua untuk menegangkan kulit muka

Written By Unknown on Saturday 13 December 2014 | 12/13/2014 07:00:00 am

Alangkah bagusnya kalau kita dapat menghabiskan masa di Spa atau pusat kecantikkan, atau kalau rajin boleh lakukan sendiri di rumah mengggunakan bahan-bahan semulajadi yang terdapat di dapur anda. Kena rajin la untuk lakukan ini semua, ada orang rajin dan ingin berjimat boleh lakukan di rumah ye.



Lidah Buaya
Sapukan di seluruh wajah dan leher gunakan lendir lidah buaya. Biarkan sehingga kering, dan kita bilaskan dengan air sejuk. Petua ini bukan sahaj dapat melembabkan kulit, ia juga membantu mengecutkan jerawat.



Telur Putih dan Madu
ambil sebiji telur ayam seelok-eloknya gunakan telur ayam kampung, asingkan telur kuning dan putihnya. Kiata gunakan telur putih dan campurkan 2 sudu madu. Gaulkan sehingga sebati, dan jadikan masker. sapu di seluruh muka dan leher. Biarkan selama 15 - 20 minint, dan bilas gunakan air suam. Untuk kesan yang lebih mujarab, bilas gunakan air suam yang di campurkan dengan perahan limau nipis. selain berfungsi mengekang penuaan, kombinasi bahan  juga mencegah dan merawat resdung.

Kulit Pisang
Gunakan kulit pisang emas masak, gosok bahagian dalam kulit pisang pada wajah secara perlahan-lahan. Biarkan kering dan di bilas dengan air bersih dan lakukan seminggu 2 kali. Kulit muka cantik dan parut beransur pudar.

Timun dan Tepung Ubi 
sagat timun sehingga lumat dan di campur dengan tepung ubi kayu bersama sedikit air. Di Kacau rata dan jangan cair. sapu di wajah untuk di jadikan masker. Ia mencerah dan menegangkan kulit yang kendur dan menyegarkan kulit kusam.

Susu Segar
Sapukan pada seluruh wajah dengan susu segar atau pun susu tepung, biarkan kering. Bilas dengan air yang suam.Untuk merawat masalah kulit.

Jus pegaga & lobak Merah
Kedua-dua jus ini elok untuk kulit yang cantik dan berseri. 

Atau nak cara yang senang dan berkesan ambil set kecantikkan shaklee. Kulit sihat kesihatan pun baik.



Kulit yang Cantik 

Artikel Tip kecantikkan

Ingin mengambil suplemen Shaklee untuk kecantikkan dan kesihatan? Hubungi saya dan insha Allah saya akan5 bantu anda.

Hp : 0133413974
email : yanty77@gmail.com
SID 1082999
FB : Royanty Baruddin

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.