Home » , , , , , » Hidup Bebas stress

Hidup Bebas stress

Written By Unknown on Tuesday 18 April 2017 | 4/18/2017 11:30:00 pm

Siapa kata hidup dalam dunia ni tidak stress? Semua orang ada stress mereka tersendiri kerana setiap orang di muka bumi ini tidak boleh lari dari masalah dan bebanan hidup, Tapi..... bagaimana cara kita menangani STRESS itu yang penting.

Image result for gambar orang stress

* gambar ehsan google


Masalah di rumah, tempat kerja, orang di sekeliling kita. Setiap hari ada pelbagai masalah yang kita tempuhi tapi orang yang BIJAK pandai menangangi MASALAH yang boleh membuat dia STRESS.
Bila kita ada masalah, jangan terlalu memikirkan MASALAH itu. Kita fikirkan bagaimana cara yang bijak yang boleh kita selesaikan masalah itu. Bak kata orang "Menarik Rambut Dalam Tepung"...

Ada orang bila ada masalah dia jadi kuat makan? Dia rasa dengan makan masalah dia boleh selesai? lagi menambah masalah lain adalah. Bila dah terlebih makan, tidak mengambi kira tahap kolestrol yang dia ambil kan mendatang kan masalah faktor kesihatan pula. Dah timbuh masalah baru.

Related image

Ada orang bila ada masalah buat hobi yang dia suka contoh beriadah, menontong wayang, membaca novel, spend masa dengan orang yang tersayang. Dengan ini, tumpuan kita ter"lari" sekejap dari memikirkan masalah mungkin kita boleh dapat ilham bagaimana nak selesaikan masalah.

Oleh itu pilihlah pilihan yang bijak cara menangani STRESS anda. Jadi la orang yang bijak selesaikan masalah. Jangan STRESS sangat nanti Migrain pula jadi nya. Lagi pun bila kita stress muka cepat tuan dan berkedut. Pilih lah yang mana anda suka.

Cara tangani Stress klik link goo.gl/I3Swph




0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.