Rawatan Chickenpox

Written By royanty baruddin on Friday, 21 April 2017 | 4/21/2017 10:41:00 pm

Chickenpox boleh kena kepada bayi, kanak-kanak mahu pun orang dewasa. Setiap orang kena sekali seumur hidup. Rawatan yang betul insha Allah tidak akan meninggalkan parut tapi kalau "bentan" jenuh pula kalau muka berlubang-lubang seumur hidup.

* gambar dari google

Sebab itu bila anak saya kena chickenpox, saya elakkan dia menggaru parut-parut yang belum kering, kicap saya terpaksa sembunyikan. almaklumlah anak saya ni suka makan nasi dengan kicap, tak ada kicap tak lalu makan. Tapi nak elakkan parut jadi hitam dan bertanda, kena lah berkorban.




Saya mandikan anak dengan Basic H, selepas mandi lap kering saya akan sapu Herbal Blend Cream Shaklee. Untuk supplement pula saya bagi Nutriferon nak bagi antibodi dia kuat melawan penyakit dan virus chickenpox itu. Bukan Mia je yang mandi dengan Basic H, semua dalam rumah ni. Sebab Chickenpox ni boleh merebak melalui udara , dah tinggal 1 rumah nak kuarantin macam mana. Lagi Kita pesan jangan dekat lagi dia orang bergumpal sesama dia.


Ni gambar hari ke 3, dengan harapan ummi nak pergi kerja nak tinggalkan Mia dengan Cik Suami. Dari Rumah Mia ok je. Rumah saya nak ke office adalah 45 minit nak sampai. Dah sampai depan opis Ummi tak berjaya meloloskan diri. Tak sampai hati bila tengok air mata berlinangan. Sudahnya Ummi sambung cuti.

Pada sesiapa yang tertanya-tanya apa itu Basic H, Nutriferon dan Herbal Blend Cream, kat bawah ni saya sertakan serba sedikit detail:-


Nutriferon

Nutriferon : Formula eksklusif untuk untuk meransangkan pengeluaran semulajadi Interferon tubuh. Interferon mampu meransang dan mempertingkatkan sistem imun sistem tubuh badan.

Kandungan: Biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago - Semuanya mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.


Manfaat utama:

  • Mengukuhkan Sistem Imun dalam masa 3 hari 
  • Membantu melawan kanser dan Tumor - Interferon semulajadi  tubuh badalah yang melawan sel-sel tumor dan kanser. Maka secara tidak lansung Nutriferon membantu melawan kanser dan tumor.
  • Melindungi dari jangkitan virus atau mikrob - Apabila imun sistem kita kuat, tubuh badan lebih kuat untuk melawan jangkitan virus, mikrob yang mana penyebab selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza
  • Meringankan stress dan tekanan - meringankan kemudaratan disebabkan oleh stress
  • Melambatkan penuan - Membantu mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat
  • Mengurangkan infeksi pesakit hepatitis B & C dan lain-lain lagi

Herbal Blend

Image result for herbal blend

Kandungan di dalam Herbal Cream Shaklee ini ialah :-
  • Ekstrak pelbagai jenis herba semulajadi terpilih
  • Tanpa steroid
  • Dingin dan tidak berminyak
  • Telah menjalankan clinical test
  • Tiada keraguan dan tiada racun

Apakah Khasiat Herbal Cream Shaklee ??
  • Melembutkan kulit yang kasar  ( di kawasan lutut dan tapak kaki/ tangan )
  • Membaiki kulit-kulit pecah ( tumit kaki )
  • Menyelesaikan masalah gatal-gatal kulit
  • Menghilangkan parut termasuk demam campak & chicken pox (selepas mandi dengan Basic H Shaklee -guna bersama-sama )
  • Menghilangkan ruam padi bayi ( melecet celah kangkang, leher ,pelipat kaki )
  • Menghilangkan ruam susu pada muka bayi
  • sebagai losyen bagi kegunaan harian
  • Baik untuk demam ( disapu di seluruh badan dan setengah jam akan berpeluh bermakna badan sedang respons pada krim tersebut bagi mengeluarkan haba berlebihan dalam badan).
  • Membuang angin pada perut bagi memberi keselesaan pada perut anda
  • Membuang selulit serta  memecahkan lemak berlebihan.


Image result for basic h shaklee


Apa itu Basic H?

Nama penuh Basic H ni "Basic H Organic Super Cleaning". Ha dengar nama pon dah best kan apatah lagi bila dah guna. Oleh sebab nama Basic H ni panjang sangat, kita sebut Basic H je la senang, Basic H ni sebenanye pencuci pelbagai guna dan merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960. Ia di hasilkan daripada  sumber semulajadi iaitu jagung dan kelapa, bebas dari bahan kimia, biodegradasi dan selamat untuk seisi keluarga dan ia ada 1001 kegunaan.

Kegunaan Basic H

  1. Mencuci dan membersihkan buah-buahan dan sayur-sayuran dari racun serta bahan kimia
  2. Mencuci dan membersihkan ayam, ikan, daging serta makanan laut dari bahan awet
  3. Mencuci dan membersihkan makanan basah seperti mee dan kew tiaw dari bahan awet
  4. Mencuci dan membersihkan tempat dan alatan memasak daripada kotoran dan kesan minyak
  5. Mencuci dan membersihkan bilik air, tandas, tangki, cermin, lantai, dinding (spt dinding yang diconteng), perabot dan sebagainya.
  6. Mencuci dan membersihkan tangan, kaki dan badan daripada kotoran, minyak, dakwat, pijar(terkena lada) dan lain-lain lagi
  7. Mencuci dan membersihkan barang permainan kanak-kanak
  8. Menanggalkan gula-gula getah yang melekat pada pakaian
  9. Mengasah pisau

Kegunaan Basic H ketika kecemasan

  1. Menghapuskan kutu di atas kepala
  2. Terkena minyak panas, air panas atau terkena benda panas(periuk, seterika dll)
  3. Menghindarkan daripada serangga seperti lalat, lipas, semut, nyamuk dan sebagainya
  4. Boleh digunakan untuk 'tuam' ketika demam panas (sebelum berjumpa doktor)
  5. Sakit gigi
  6. Masalah kulit seperti gatal atau miang
  7. Ulser atau mulut berbau
  8. Menyuburkan tanaman dan menggemburkan tanah
  9. Menanggalkan karat serta daki pada barang kemas, perhiasaan atau jam tangan

Inginkan konsultasi boleh hubungi saya 0133413974

SID 1082999


2 comments:

Powered by Blogger.