Home » , , , , » Masa Mencemburui kita.. so pandai2 la gunakan masa

Masa Mencemburui kita.. so pandai2 la gunakan masa

Written By Mum of 3 kids on Monday 3 March 2014 | 3/03/2014 11:46:00 pm

Sape Kata masa tak cukup ..... dalam sehari ada 24 jam. kalau di ikutkan memang la tak cukup tapi kalau kita pandai agih-agihkan masa InsyaAllah cukup.
Macam saya, macam-macam yang nak saya lakukan dalam satu masa. Dengan anak kembar baru berusia setahun setangah dan seorang lapan tahun. Dulu ada maid lega la sikit, tapi bila maid dah balik... huh... mencabar juga. Masa saya banyak di habiskan di luar. (hahah... dengar dek org ntah apa yang saya lakukan). Saya tinggal di Klang dan bekerja di Kuala Lumpur. Demi nak mengejar masa kerja saya yang bermula 8.45 saya terpaksa keluar dari rumah selewat-lewatnya 6.20 pagi setiap hari. Begitu la rutin saya hari-hari sejak 14 tahun yang lalu. Penat? memang la penat..... tuntutan kerja waktu tamat kerja saya 5.45 tapii...... bukan boleh balik sharp.
Di pendekkan cerita paling awal saya boleh sampai rumah 9.00 - 9.30 mlm.... kesian kan.. tapi nak buat camne. Letih, stress segala macam la..
tapi nasib baik saya ambik supplement Shaklee sedikit sebanyak dapat membantu saya membendung rasa penat dan stress itu. Dalam masa yang saya saya ada ambik Executive Banker (pengajian) nak tak nak saya terpaksa bersengkang mata ... bukan senang nak senang kan tapi saya ada impian dan cita-cita. Bukan semua datang bergolek. Kita kena usaha dan jangan putus asa jangan bagi orang pandang rendah kat kita. Kita pun kena nak ada rasa nk Upgrade diri kita. Dalam masa yang sama saya jua distributor Shaklee.
Saya pegang kata-kata ini.... kejayaan seseorang itu bukan datang dari sijil yang di miliki dan setinggi mana dia belajar tapi usaha dia dan kegigihan dia nak merubah hidup dia.
Saya ingin kaya dan Berjaya, semoga bila saya dah kaya dan Berjaya saya dapat membantu orang lain pula untuk meningkatkan hidup mereka. Idola saya ialah Dr Azizan Osman. Beliau dah kaya dan Berjaya tapi tidak lokek ilmu untuk di share supaya ramai orang boleh mengubah hidup mereka.

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.