Tips Mengemas Rumah

Written By Unknown on Saturday 20 September 2014 | 9/20/2014 08:41:00 pm

Bagi ibu yang bekerja seperti saya tak banyak tips yang saya boleh beri lagi pun waktu bekerja dan tempat kerja saya membataskan saya membuat kerja rumah pada hari bekerja. Lagi pun saya mempunyai maid yang membantu saya menguruskan kerja-kerja membersih rumah. Saya akan pastikan lantai di sapu dan di mop setiap hari. Mempunyai anak kembar ni menguji kesabaran sebenarnya. Dengan peel mereka yang suka mengutip makanan yang berterabur, suka baring atas lantai sesuka hati. Jadi lantai perlu bersih.

Maid saya akan mop lantai dengan Basic H. Bila lantai bersih jadi kesihatan anak-anak pun terjamin. 

Pagi selepas saya mandi, saya akan kutip pakaian kotor lalu masukkan dslam mesin basuh jadi selepas sarapan maid saya boleh sidai di luar.

Mempunyai 3 anak kecil susah nak lihat rumah sentiasa kemas dan tersusun. Jadi saya bagi mereka main sampai puas baru kemaskan ruang tersebut. Anak-anak saya suka membaca dan menulis jadi jika saya tidak mahu mereka menyepahkan barang -barang, saya alan berikan kertas/ buku supaya mereka leka. Selepas penat mereka bermain, menulis, mereka anda tidur. Masa inilah baru ada masa nak kemas. Mengemas rumah memerlukan tenaga yang kuat dan cergas. Ostematrix amat berguna, sakit pinggang setelah mengemas pun tiada. Jangan tak tahu saya juga belikan Ostematrix untuk maid saya untuk reward sebab membantu saya menjaga anak-anak dan mengemas rumah.



Pada saya rumah yang bersih menjamin kesihatan sekeluarga.

yang berminat dengan Vitamin Shaklee boleh contact saya 0133413974


1 comments:

  1. Senang kerja rumah kalo ada basic H,bukan je bersih selamat dari bahan kimia berbahaya

    ReplyDelete

Powered by Blogger.