Mengapa Perlu ambil Insurans?

Written By Unknown on Thursday 30 October 2014 | 10/30/2014 08:22:00 am

Rata-rata di luar sana mesti ada mengambil insurans. Tak kisah lah insurans dari company mana pun. Zaman sekarang penyakit nak datang tanpa di duga tak kira muda atau tua. Dengan kos perubatan yang tinggi tanpa cover dari pihak insurans bukan semua orang mampu berubat di hospital.

Mahu keselesaan dan layanan cepat ramai yang memilih hospital swasta tapi bukan semua mampu pergi ke hospital swasta. Kos perubatan, operasi pembedahan di hospital swasta lebih tinggi setanding dengan peralatan yang canggih dan layanan yang istimewa sedikit. 


Saya pernah membuat rawatan laser akibat slipped disc hanya untuk mengeluarkan lendir, kos itu sahaja mencecah dekat RM10 ribu, kalau kedua saya menjalani operation mengantikan disc yang tergelincir dan rosak 6 hari saya berkelana di hospital dan kos rawatan saya mencecah RM80 ribu. Nasib baik kedua-kedua operation di tanggung 100% oleh syarikat yang saya sedang bekerja. Andai kata ketika ini saya tidak bekerja saya tak terfikir saya mampu pergi ke hospital dan membuat 2 operation ini. Itu baru operation belum di kira start dari saya follow up setiap bulan dari tahun 2006. Boleh pengsan rasanya kalau di kira semua bil itu.

Sesiapa yang plan untuk bekerja sendiri wajib ambil Insurans supaya dapat membantu anda bila anda perlu. Tak kisah bayar lebih, anggap lah sebagai pelaburan anda untuk masa depan.



Pendapat saya bukan Insurans saja yang penting di dalam pada yang sama pengambilan suplemen juga penting memastikan kesihatan anda baik. Mencegah itukan lebih baik dari merawat.

Jika anda memerlukan suplement, anda boleh hubungi saya
Shaklee Independent Distributor
Royanty Baruddin 
Hp 0133413974
FB Royanty Baruddin

Sesiapa di luar sana yang belum ada insurans boleh hubungi 
En Shamrizal 0132419474 atau
Pn Norziha 0132419484
Agen Prudential BSN Takaful anda

4 comments:

  1. Nice info!

    I am visiting you back, ;)

    ReplyDelete
  2. Nice info. Memang patut ada kad insuran, kalau dah sakit tu mesti nak selesa2 kan..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.