Berkesan, selamat dan semulajadi pilihan kami

Written By Unknown on Monday 3 November 2014 | 11/03/2014 01:03:00 am

Hari ini nak share pasal semulajadi atau paksaan. Saya bercerita melalui pengalaman saya. Saya start makan ubat tahan sakit 2000. Sebab masa itu saya sering sakit kepala. Doktor suspek saya migrain dari simptom yang saya alami, sering sakit kepala dan sering gelap mata. Tapi sebab makan ubat tahan sakit terlalu lama saya dapat gastrik.


Tapi sebab terlalu lama migrain saya semakin teruk dan saya alami simptom baru. Jari tangan sebalah kanan saya sudah mula kebas-kebas dan rasa electric shock. Jadi doktor suruh saya refer ke pakar saraf. Start dari MRI dan check up doktor kata saraf saya dari c3/c4 tersepit. Macam-macam ubat yang saya ambil ubat tahan sakit, saraf dan setiap kali balik hospital ubat yang saya bawa balik 1 plastik besar. Tapi sebab ubat ada drug jadi saya tak rasa fit untuk kerja. Rasa nak muntah, gastrik, rasa pening dan silap makan ubat tahan sakit saya bengkak-bengkak sebab alahan ubat.Ia betul-betul menganggu prestasi kerja saya. Selepas saya operate 2011 saya ambil keputusan tak mahu ambil ubat tahan sakit kecuali memang saya perlu dan tak tahan sakit baru saya makan.


Situasi kedua, Emak saya demam denggi dan di masukkan ke hospital Kulai tetapi di sebabkan condition mak, tengah malam itu juga emak saya di pindahkan ke hospital sultanah aminah, johor bahru. Dari check up yang doktor lakukan emak confirmed demam denggi dan mengalami nanah di buah pinggangnya akibat mengambil ubat tahan sakit sebab mengalami sakit pinggang. Masa ini saya beri mak Performance Drink, Nutriferon dan Vivix. Alhamdulillah berkat consume Vitamin Shaklee dari perlu di operate mak tak perlu di operate. Doktor terkejut sebab dah tak ada nanah dan buah pinggang mak sihat. Demam mak pun dah kebah. Alhamdulillah, syukur kan. Melihat kesihatan Mak semakin baik hati anak mana yang tidak gembirakan?....... Pada saya duit boleh di cari Emak dan ayah tiada gantinya. 

Ubat memang mengubat dengan cepat tetapi ada side effect jadi saya pilh yang semulajadi biar lambat tetapi selamat dan berkesan yang penting free drug. Bukan saya nak menafikan keberkesanan ubat tapi saya mengelak untuk mengambil ubat kecuali perlu.


Tak kenal maka tak cinta, tak cuba tak tahu rasa....

Saya Royanty Baruddin
Pengedar Sah Shaklee
SID no. 1082999
Hubungi saya 0133413973

2 comments:

Powered by Blogger.