Home » » Kepentingan Vitamin C

Kepentingan Vitamin C

Written By Unknown on Sunday 1 November 2015 | 11/01/2015 10:41:00 pm

Teruja sungguh bulan ni sebab promo Vitamin C. Kenapa saya suka Vitamin C Shaklee? Sebab tubuh kita sering kehilangan vitamin c semasa melakukan aktiviti harian kita. Jadi kita memerlukan Vitamin C yang dapat di supplykan kepada tubuh kita secara berperingkat. Sustained Vitamin C shaklee pelepasan secara berperingkat jadi memang sessuai dengan keperluan badan kita. 1 biji Vitamin C Shaklee bersamaan 7.5 biji oren. 



Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yang menghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.


Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.
Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormon antistress dan interferon. Lagi banyak kita stress, lagi banyak vitamin c dalam badan kita di musnahkan dan bila kekurangan Vitamin C badan kita menjadi lemah dan mudah di jangkiti penyakit. Sesiapa yang sedang sakit di sarankan mengambil vitamin C dalam dos yang lebih tinggi untuk cepatkan proses penyembuhan.



Kelebihan Vitamin C :-

- menguatkan imunisasi dan daya tahan badan
- mengurangkan simpton demam
- mencantikkan kulit dan tegangkan kulit
- menghilangkan garis halus di muka
- memudarkan kesan jerawat
- antioksida
- mengurangkan sembelit
- mengurangkan kesan 'sunburn'
- tona kulit jadi sekata
- membantu kulit sensitif - eczema, resdung
- merendahkan tekanan darah ting gi
- menguruangkan keguguran rambut

Jom kita sama-sama manafaatkan dengan bulan promosi Vitamin C. Jangan lepaskan peluang untuk berjimat dan sihat.

Hubungi agent anda 
Royanty Baruddin
SID 1082999
Hp : 013-3413974 / 010-2228620

1 comments:

  1. Vitamin C Shaklee ni memang makanan ruji saya :)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.