Kehamilan dan Vitamin

Written By Unknown on Monday 17 April 2017 | 4/17/2017 10:53:00 pm

Alhamdulillah, bila di sah kan hamil tak dapat di gambar perasaan gembira tu camne kan? Semua pasangan pasti teruja menerima kehadiran orang baru. Melainkan kes-kes tertentu la. Di awal kehamilan, ada yang mengalami morning sickness ada yang steady je. Kekadang kelakar pun ye,.... iya la si isteri yang hamil tetapi cik suami pula yang menanggung morning sickness. Tapi ok la tu... berat sama di pikul kan...





Berbalik kepada topik yang saya nak bentangkan hari ini. Perlu ke tidak wanita hamil mengambil suplement? dan kenapa? Di awal kehamilan, muntah-muntah, loya dan tidak boleh menerina makanan menyebabkan si ibu lemah dan bayi tidak dapat vitamin dan makan dari ibu dengan secukupnya. Jadi amatlah penting untuk si ibu mengambil suplement bagi menampung keperluan dirinya dan anak yang di kandung. Seperti semua sedia tahu, ibu hamil memerlukan banyak kalsium daripada biasa. Tahukah anda keperluan kalsium yang di perlukan oleh ibu hamil untuk setiap hari?

Kalsium amat penting semasa kehamilan sebab di perlukan dalam pembentukan tulang dan gigi janin dalam kandungan. Kekurangan kalsium boleh memberi risiko kepada ibu mengalami masalah osteoporosis lebih awal dari sepatutnya. Ibu hamil memerlukan kalsium sebanyak 1,200 mg berbanding wanita normal hanya 400 mg sehari.


Ibu hamil perlu ambil prenatal vitamain supaya dapat mengelakkan atau pun mengurangkan risiko kecacatan ketika hamil.

Dan untuk pastikan bayi anda dapat nutrisi dan zat yang mencukup untuk membantu perbesaran dan pembentukan tulang mereka.

Oleh itu kepada ibu-ibu yang hamil di luar sana jangan takut untuk mengambil suplemen. Anda juga boleh rujuk kepada doktor anda.




Masa hamil ada masa kita tak sihat tapi kita ragu-ragu sama ada ubat-ubatan ini.mendatangkan kemudaratan tak pada bayi kita. Tapi dengan suplemen anda tak perlu ragu-ragu sebab suplemen ialah makanan tambahan. Ia membantu anda mendapat cukup nutrisi dan menguatkan sistem imun.

Sekiranya anda memerlukan konsultasi mengenai suplemen Shaklee jangan malu atau segan contact saya.

Royanty Baruddin
SID 1082999
Fb Royanty Baruddin
Email yanty77@gmail.com
http://www.wasap.my/60133413974





0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.