Aktiviti hari minggu

Written By Unknown on Saturday 11 October 2014 | 10/11/2014 10:18:00 pm

Setelah penat bekerja Isnin hingga Jumaat. Demi Tuntutan kerja setiap hari saya perlu bangun seawal 5 pagi dan 6.20 perlu keluar dari rumah untuk saya manage sampai ke opis sebelum waktu bekerja 8.45 bermula. Kalau nak kalau letih tu saya rasa anda bayangkan pun tahu bagaimana letihnya saya. saya sampai rumah paling awal 9.30 malam. Hari-hari rutin saya begitu. Alhamdulillah sejak 2 tahun mengenali Produck Shaklee, saya rasa masih bertenaga walau pun rutin yang padat.


Mungkin kalau orang lain memilih hari minggu makan di luar dan jalan-jalan di hari cuti. Bagi saya pula, di sebabkan suami bekerja sendiri dan tuntuan kerja banyak di hari minggu jadi saya memilih untuk berehat di rumah sambil layan kerenah anak-anak. Suami saya bengkel kimpalan besi, senang cerita buat Grill, awning, wiring dan kerja-kerja construction bawah nama Aura Maju Y & Z Enterprise. Kalau siapa-siapa yang berada di area  Klang, Shah Alam, Subang yang perlukan untuk buat grill, awning, wiring dan renovation boleh contact En Zack ye.. boleh sms/wa 0193877949 ( sape lagi nak tolong promo bisnes suami kalau bukan isteri, betul tak?).



Balik kepada cerita asal saya, so hari cuti saya suka memasak sebab anak-anak suka makan. Satu cara saya luahkan rasa sayang kepada mereka. Hari minggu je pun yang sempat saya masak untuk mereka. Hari ni Adam Hanif request kacang kudaaa rebus dan karipap. Ketiga-tiga anak saya suka makan karipap.

Selesai makan tengahari menu kari daging, sayur, ikan goreng dan sambal belacan. Proses membuat karipap pun mula. Tapi dalam kepala dah fikirkan menu untuk esok pagi... sama ada roti canai atau roti jala boleh di lawan dengan kari daging. Ermmm... nasib baik consume set kurus kan. Ada agen tuk buang, bakar dan bina. Kalau tidakkk... gemuk la saya. Suka masak, suka makan..


Dek kerana selera makan yang menjadi-jadi ni la salah satu faktor saya ambil Set kurus Shaklee. Bila masa tak ada, jadi alasan untuk tidak bersenam tapi selera makan menjadi-jadi dan faktor kesihatan. Kena ingat ye... orang yang ada slipped Disc kena pandai kontrol berat badan. Dan faktor umur dan kadar metabolisme yang rendah melambatkan proses untuk turunkan berat dengan cara diet. Ala... diet orang yang ada gastrik ni pun bukan boleh diet sangat sebab tak boleh perut kosong nanti pedih perut. Tapi sejak consume ESP ni alhamdulillah dah lama tak kena gastrik.


Jadi pilihan di tangan anda. Makan boleh makan tapi kena lah cari suplemen yang boleh bantu anda untuk bakar, buang dan bina. Tak lupa untuk kawal kolestrol, sihat dan lebih bertenaga.

hubungi saya Royanty Baruddin
Shaklee Independent Distributor
sms/whatsap 0133413974



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.