Home » , , , , » 7 Cara untuk pastikan Sendi anda sihat

7 Cara untuk pastikan Sendi anda sihat

Written By Unknown on Wednesday 26 November 2014 | 11/26/2014 07:12:00 am

Sendi yang sihat penting untuk memastikan kita bergerak dengan baik.Sebab itu kita kena tahu cara-cara untuk pastikan sendi kita sihat dan bila sendi kita sihat ia akan mampu memberi khidmat. Jom kita ketahui apa cara-cara penjagaan untuk sendi yang sihat:-


  1. Kurangkan berat badan - dengan cara ini dapat mengurangkan tekanan pada pinggul, lutut dan belakang. Pertambahan berat badan menambah bebanan pada sendi dan meningkatkan risiko kerosakan tulan rawan.
  2. Minum susu - semua tahu kan kepentingan kalsium dan vitamin D dalam membantu untuk memastikan tulang kuat dan sihat. Product tenusu adalah sumber kalsium atau pun sayur brokoli. Atau cara yang mudah ambil lah Ostematrix Shaklee.
  3. Posture yang baik - dalam kita melakukan tugas harian, kita perlu tahu cara berdiri, duduk dan mengangkat barang dengan posture yang betul. Posture yang baik dapat melindungi sendi dari leher ke lutut. Cara yang mudah untu memperbaiki posture ialah berjalan dan berenang. Lebih laju kita berjalan , lebih kuat otot kita bekerja untuk pastikan kita berdiri tegak.
  4. Kuatkan perut dan otot di belakang - Perut dan otot belakang yang kuat mampu membantu melalui keseimbangan. Bila perut dan otot belakng kita kuat membuat kita duduk dengan posture yang baik. 
  5. Guna ais - ais batu adalah pelega kesakitan semulajadi, ia dapat mengurangkan bengkak. jika sendi kita sakit, kita perlu tuamkan ais yang di balut dalam tuala, jangan sesekali letak ais secara terus di kulit anda.
  6. Makan ikan - ikan salmon dan mackerel adalah sumber asid lemak omega-3 yang banyak. Ia mampu memastikan sendi sihat dan dapat mengurangkan keradangan. Jika anda ada masalah untuk makan ikan, anda ada pilihan untuk ambil suplemen minyak ikan - Omega Guard Shaklee.
  7. kuatkan otot di sekeliling sendi - bila otot di sekeliling sendi kuat dapat kurangkan tekanan pada sendi.


CADANGAN SUPLEMENT :




  • ADVANCE JOINT HEALTH COMPLEX - ramuan yang di rumus dan telah terbukti secara klinikal menggalakkan mobiliti, meningkatkan fleksibiliti, meningkatkan fungsi sendi, menyokong kesihatan sendi untuk jangkamasa panjang. Mengandungi Zinc, kuprum, manganese dan Vitamin C (membangunkan kolagen penghubung dan rawan yang sihat, meningkatkan keselesaan sendi. 
  • OMEGA GUARD - Minyak ikan terbaik di dunia. Ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan, mencegah arthritis , memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan effective. 
  • OSTEMATRIX - menguatkan tulang. Semua sedia maklum kalsium menghalang osteoporosis, memperbaiki kekejangan, kebas-kebas, sakit sendi dan artritis. Ia juga mengandungi Vitamin D, meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka. Ia juga mengandungi magnesium. Magnesium ialah ion positif no. 2 penting. Ia menggalakkan komposisis tulang dan rawan.
link yang berkenaan

kepada anda yang berminat, boleh contact saya
SID 1082999
Royanty Baruddin
013-3413974
fb Royanty Baruddin

2 comments:

  1. Informasi yang bermanfaat.

    Salam perkenalan dear. Done follow. Jemput singgah dan follow hazamiesouq.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Betul2..sendi kalau da sakit..mmg tak tahan kan sis..org muda zaman skrang pon da ada sakit sendi nie..nak2 kje dduk jer kat opis..

    ReplyDelete

Powered by Blogger.